امروز : 10 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

تاریخچه شورای پژوهشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

 

شورای پژوهشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان فعالیت خود را از سال 1379 آغاز و با هماهنگی معاونت پژوهشی دانشگاه سعی در پژوهش محور ساختن فعالیت های جاری خود نمود. با این وجود در سال 1401 با تغییر اعضا و برگزاری دوره های آموزشی، حرکتی متحولانه را با رویکرد جدید آغاز کرده است.

 

رسالت Mission)): شورای HSR معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تلاش می نماید با بهره گیری از امکانات موجود و مطابق با  اسناد بالادستی ابلاغی از طرف وزارت متبوع و همچنین سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، پژوهش های مورد نیاز جامعه دربخش سلامت را با حفظ ارزش ها ، رعایت کرامت انسان ها و اصول حاکم براخلاق در پژوهش های زیست پزشکی را با بهره مندی از دانش و فناوری های روز به اجرادرآورد. در این راستا تلاش می شود کلیه فعالیت‌های پژوهشی از طریق مشارکت افراد در فرآیندها در جهت رفع مشکلات و نیازهای نظام سلامت به صورت برنامه مدون درآید. همچنین معاونت بهداشت درنظر دارد با تنوع بخشی در پژوهش ها ارائه خدمات سلامت را در جامعه بهبود دهد.

 چشم انداز (Visin): معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تلاش دارد با توجه به ارزش های حاکم برجامعه و سیاست های کلان کشور و بهره گیری از توانمندی های دانشگاه به جایگاه ممتازی در میان دانشگاه های علوم پزشکی تا سال 1407 دست یابد. این معاونت درصدد است تا از طریق آموزش مبانی و اصول پژوهش های اصیل و انجام تحقیقات مورد نیاز جامعه و در راستای تحقق سیاست های کلان دانشگاه و چشم انداز نقشه جامع سلامت کشور در منطقه آمایش سرآمد گردد.

 

اهداف:

1- ارتقای کمی و کیفی تحقیقات در سیستم سلامت.

2- توانمندسازی پژوهشگران، مدیران و کارکنان حوزه معاونت بهداشتی در پژوهش.

3- ارزیابی نیازهای جامعه تحت پوشش به منظور بهبود مدیریت بهداشت و شیوه زندگی مردم.

4- تاکید بر اخلاق در پژوهش بر مبنای روش­های علمی و باتوجه به اصول اعتقادی.

5- فراهم آوردن فرصت های مناسب جهت انتشار، ارائه و به کارگیری نتایج تحقیقات.