امروز : 10 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

معرفی برنامه تخصصی جوانی جمعیت

قانون" حمایت از خانواده و جوانی جمعیت " سندی ارزشمند برای تبیین آینده کمی و کیفی جمعیت کشور، اهداف کلان و مسیر حرکت به سمت تحقق اهداف حفظ جوانی جمعیت میباشد. قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در جلسه مورخ 1400/7/24 کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه شماره ۹۳۹۸۲ مورخ 1400/8/24 توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارای 73 ماده و 81 تبصره و 236 تکیلف قانونی می باشد که 43 ماده قانون، تکلیف قانونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت های مختلف است (59 درصد) و 20 ماده قانون، تکلیف قانونی معاونت بهداشت است (27 درصد).

 دانشگاههای علوم پزشکی موظف به پیگیری، پیاده سازی و حسن اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قالب  برگزاری قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و کمیته های تخصصی ذیل قرارگاه هستند. یکی از کمیته های تخصصی قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه ها، کمیته بهداشت جوانی جمعیت است. اولین جلسه کمیته تخصصی بهداشت جوانی جمعیت در تاریخ 22/4/1401 در سالن زنده یاد رعیت معاونت بهداشت با حضور اعضای کمیته برگزار گردید.

 

اعضای کمیته بهداشت جوانی جمعیت:

رییس کمیته: معاون بهداشت

دبیرکمیته: مدیر/کارشناس جوانی جمعیت

اعضا:

معاون فنی معاونت بهداشت

معاون اجرایی معاونت بهداشت

مدیرگروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان

نماینده طب ایرانی

نماینده دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی

نماینده آموزش و ارتقا سلامت

سایر اعضا به انتخاب رییس کمیته

  

 جدول زیرشامل مواد قانونی تکلیف شده به کمیته تخصصی بهداشت و کلیه معاونت های دانشگاه ذیل قرارگاه جوانی جمعیت است.