امروز : 10 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/10/20 - 08:46
  • 57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZXm1

یازدهمین بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه با شعار تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا

یازدهمین بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه با شعار تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا از 15 تا 30 دی ماه برگزار می شود.


اگرچه رعایت الگوی غذایی سالم در شرایط عادی لازمه برخورداری از سلامت است، ولی در بحران هایی مانند کرونا، تبعیت از یک الگوی تغذیه ای سالم یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت محسوب می شود. افراد مبتلا به بیماری های غیر واگیر  از جمله بیماری های قلبی- عروقی، کبدی، پرفشاریخون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی، بیمارانسرطانی و مبتلایان به اضافه وزن و چاقی، بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند.



خانه نشینی اجباری این روزهای کرونایی، خود یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و فست فودها را افزایش داده است. مواد غذایی که پرنمک، شیرین و پر چرب هستند، زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا و مرگ ناشی از کووید 19 را افزایش می دهد.



بنابراین در این دوران باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشیم. به مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می کنیم توجه بیشتری داشته باشیم تا این دوران همه گیری را با سلامتی پشت سر بگذاریم.



لازم است در شرایط فعلی همه گیری کرونا، به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کووید 19 توجه ویژه ای به مواد غذایی مصرفی مان داشته باشیم. به همین منظور یازدهمین بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه با شعار تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا از 15 تا 30 دی ماه در سراسر کشور برگزار می شود.


  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 42463
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم