امروز : 10 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1403/03/30 - 11:25
  • 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZJyS

کارگاه آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی ویژه سفیران و پیام گزاران سلامت ادارات و سازمان های شهرستان کاشان روز یکشنبه 1403/3/27 در تالار سلامت معاونت بهداشت دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان و معاون فنی معاونت بهداشت با بیان اینکه ارتقای فرهنگ ترافیکی و رانندگی عامل تاثیرگزاری در کاهش تصادفات می باشد؛ به تشریح کلی اهداف و رسالت بهداشت در آموزش پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی پرداخت.

دکتر مرتضی پنجه شاهی با اشاره به عوارض مادی و غیرمادی ناشی ازتصادفات رانندگی برای جامعه اظهار داشت: با پرداختن به مسائل واصول ایمنی خواهیم توانست به موفقیتهای چشمگیری درکاهش تعداد تصادفات و شدت آسیبها و صدمات ناشی ازآن دست یافته  و برای اجتناب ازخطر،حذف یاتقلیل خسارات ناشی ازحوادث درصدد تدابیری باشیم که امنیت وآسایش افرادجامعه تامین شود.

دکتر اسماعیل فخاریان فوق تخصص مغز و اعصاب، به تشریح  پی آمدهای فردی، خانوادگی و اجتماعی انواع تروماهای ناشی از حوادث وسوانح ناشی از حوادث ترافیکی  پرداختند،

سروان عباس باقری مسئول آموزش اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان کاشان، در خصوص قوانین عبور و مرور، لوازم ایمنی در پیشگیری از حوادث ترافیکی،  نقش خود مراقبتی در پیشگیری از سوانح و حوادث، نقش همسالان و اطرافیان، نحوه رانندگی در شرایط ویژه مانند شب، باران ،برف، مه، کوهستان، اقدامات هنگام مواجهه با تصادف، استفاده مداوم ازکمربند ایمنی، تخلفات حادثه ساز و ... مطالبی را ارائه کرد.

برپایه این گزارش، آموزش کمک های اولیه ناشی از حوادث، کمک رسانی به آسیب دیدگان از سوانح و حوادث توسط آقای میرزایی مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی آموزش داده شد.

گفتنی است در پایان این کارگاه آموزشی که به همت گروه سلامت جوانان،نوجوانان ومدارس، واحد کاهش خطر در حوادث و بلایا و واحد آموزش سلامت معاونت و مرکز بهداشت برگزار گردید؛ مسابقه علمی برای حاضرین اجرا و  جوایزی به برندگان اهدا گردید.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 131028

تصاویر

کارگاه آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی برگزار شد کارگاه آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی برگزار شد
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت