امروز : 27 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1403/04/13 - 14:04
  • 25
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
  • /Z8CS

کارگاه آموزشی نحوه واکسیناسیون واکسن پنوموکوک و روتاویروس برگزار شد

گارگاه آموزشی ادغام واکسن های پنوموکوک و روتاویروس به برنامه کشوری واکسیناسیون در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه مورخ 11،10 و 13 تیرماه سالجاری در سالن آموزشی مرکز آموزش بهورزی دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت با اشاره به اضافه شدن واکسن های پنوموکوک و روتاویروس به برنامه ملی واکسیناسیون کشور در آینده نزدیک، اظهار داشت: کارگاه آموزشی ادغام واکسن های پنوکوک و روتاویروس برای گروههای هدف برنامه شامل: بهورزان، مراقبین سلامت زن و مرد و مراقب سلامت ماماها بصورت تئوری و عملی برگزار گردید.

جواد رجبی، بیماری پنوموکوک و بیماریهای ناشی از روتاویروسها را از جمله بیماریهای واگیر داری که به وسیله واکسن قابل پیشگیری می باشند دانست و افزود: جهت پیشگیری از ابتلا کودکان به بیماری پنوموکوک و روتاویروسها در آینده نزدیک واکسن پنوموکوک تزریقی و روتاویرس خوراکی به جدول واکسیناسیون روتین کشوری اضافه و کودکان در سن 4،2 و 6 ماهگی واکسن روتاویروس و در سن4،2 و 12 ماهگی واکسن پنوموکوک را دریافت می نمایند.

گفتنی است: 300 نفر از گروههای هدف برنامه در این کارگاه که به همت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت و همکاری مرکز آموزش بهورزی دانشگاه برگزار شد؛ حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 131222

تصاویر

کارگاه آموزشی نحوه واکسیناسیون واکسن پنوموکوک و روتاویروس برگزار شد
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت