- 1400/08/11 - 12:33
- زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
- /Z8r1
کارشناسان سلامت روان با برپایی کارگاه، به آموزش فرایندهای ارتباطی صحیح پزشک و بیمار پرداختند
با توجه با اینکه برقراری ارتباط، یک توانمندی انسانی قابل آموزش و یادگیری است، کارشناسان سلامت روان با برپایی کارگاه، به آموزش فرایندهای ارتباطی صحیح پزشک و بیمار پرداختند. در طول این کارگاه پزشکان مهارتهای اساسی پایه مانند گوش دادن فعال، همدلی، رازداری، جمعآوری اطلاعات و آموزش بیمار را فرا گرفتند.
ارتقا کیفیت درمان از اهداف اصلی حوزه وزارت بهداشت است. در ارتقا کیفیت خدمات درمان، نقش کادر درمان بسیار بارز است و در این بین کیفیت تعامل پزشک و بیمار مهترین اصل برای به ثمر نشستن اهداف حوزه بهداشت و درمان است.
بدیهی است که هدف اصلی از مراجعه بیمار به پزشک اعاده یا تأمین سلامت است و از آنجا که ارتباط پزشک با بیمار برای رسیدن به هدف مذکور کمک شایانی میکند، باید به کیفیت آن توجه عمیقی داشت. پژوهشها افزایش رضایت بیمار، تجربهی کلینیکی خوشایندتر، افزایش دقت تشخیص و افزایش پیروی از درمان را به عنوان مهمترین پیامدهای ارتباط مناسب پزشک و بیمار برشمردهاند.
با توجه با اینکه برقراری ارتباط، یک توانمندی انسانی قابل آموزش و یادگیری است، کارشناسان سلامت روان با برپایی کارگاه، به آموزش فرایندهای ارتباطی صحیح پزشک و بیمار پرداختند. در طول این کارگاه پزشکان مهارتهای اساسی پایه مانند گوش دادن فعال، همدلی، رازداری، جمعآوری اطلاعات و آموزش بیمار را فراگرفتند.
در پایان دانشجویان پزشکی با ایفای نقش به تمرین مهارتهای آموخته شده پرداختند.
![مدیر سیستم](/uploads/sys/profiles/64/3e79978e-f6f4-4b6d-a321-885025d4a390.jpg)