امروز : 11 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/03/24 - 13:43
  • 28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zfx1

پایش میدانی در شهرستان آران و بیدگل با حضور مسئولین مربوطه انجام شد.

جلسه هماهنگی شهر سالم در تاریخ 22 و 23 خرداد در فرمانداری آران بیدگل با حضور نمایندگان ادارات برگزار شد و در ادامه این جلسه پایش میدانی این طرح در مراکز بهداشتی این شهرستان اجرا شد.


رشد روز افزون علوم و تکنولوژی، افزایش سریع جمعیت، شهرنشینی، تخریب محیط زیست   و آلودگی های شدید آب و خاک، افزایش بیماری های روانی و ... از ویژگی های شهرنشینی امروز بوده، چنین روندی جامعه شعری را بیش از پیش تهدید می کند. در سطح جهانی تلاش های پیگیری برای برون رفت از این وضعیت صورت گرفته است. از جمله اقدامات بین المللی، معرفی اجرای پروژه "شهر سالم"  از سوی سازمان جهانی بهداشت در سال 1986 است.



به گزارش روابط عمومی؛ با توجه به اجرای برنامه توسعه شهر سالم در شهرستان آران و بیدگل پایش میدانی از برنامه مذکور در تاریخ 22 و 23 خردادماه توسط کارشناسان دفتر آموزش سلامت وزارت، مشاورین سازمان جهانی بهداشت و مرکز تحقیقات مدیریت خدمات بهداشتی درمانی تبریز انجام شد و همچنین جلسه هماهنگی در فرمانداری شهرستان آران و بیدگل با حضور نمایندگان ادارات برگزار شد.



در ادامه این پایش از محله سلامت عباس اباد، مرکز خدمات جامع سلامت شهید ساکنی و تصفیه خانه آب شهر آران و بیدگل بازدید به عمل آمد.



پروژه شهر سالم، اساساً بر پایه مشارکت مردم در حل معضلات و هماهنگی بین بخشی تبیین می گردد. در این مشارکت، ارتقاء سطح اطلاعات جامعه، شرط اساسی تحقق اهداف این پروژه است. حرکت شهرسالم حول دو محور اساسی قرار دارد؛ "مشارکت های مردمی" و دیگری "مشارکت و همکاری بین بخش یعنی همکاری سازمان های ذیربط" می باشد.



هدف اصلی شهر سالم، تامین هرچه بیشتر سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و فرهنگی شهروندان است. برای ایجاد محیط سالم و بهداشتی بکارگیری ضوابط و دستورالعمل های اجرایی ضروری است. این ضوابط و دستور العمل ها در محیط زندگی، محل کار، اماکن عمومی بکار برده می شود.


  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 43050
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم