امروز : 11 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/03/03 - 10:24
  • 30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z5x1

دیدار اعضاء سمن سازندگان ایران جوان با نماینده معزز ولی فقیه امام جمعه محترم کاشان

در راستای پیشبرد اهداف برنامه جمعیت اعضاء سمن سازندگان ایران جوان در تاریخ 1402/2/29ساعت 22-20 با امام جمعه معزز کاشان دیدار و گفتگو کردند.


در راستای پیشبرد اهداف  برنامه جمعیت اعضاء سمن سازندگان ایران جوان در تاریخ 1402/2/29ساعت 22-20 با امام جمعه معزز کاشان دیدار و گفتگو کردند. در این نشست سرکار خانم نبات ریز رئیس محترم سمن مذکور به بیان چالش ها و مشکلات فرهنگی و آموزشی در زمینه جمعیت پرداختند. پس از آن توسط اعضاء چالش ها و موانع موجود در امر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده مطرح گردید و کارشناس جوانی جمعیت معاونت بهداشت آمار و شاخص های شهرستان در زمینه باروری، ناباروری و ازدواج وهمچنین اهم اقدامات انجام شده تاکنون توسط دانشگاه علوم پزشکی در راستای جوانی جمعیت  را ارائه نمودند.



در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ضمن پیگیری موارد مطرح شده در راستای برطرف نمودن مشکلات موجود،اظهار داشتند: فعالیت و دغدغه شما را با این جمله از دعای عهد توضیح می دهم (الْمسارعین إلیْه فی قضاء حوائجه‏ ) منتظر امام زمان (عج) باید این ویژگی را داشته باشد: حاجات امام زمان را تشخیص دهد و برای برآورده نمودن آن حاجات سرعت بگیرد. امروز از کجا باید بدانیم حاجت امام زمان (عج) چیست؟ باید ببینیم حاجت نائب امام زمان (عج) چیست: یکی از مهمترین دغدغه های حضرت آقا بحث جمعیت است. شما در واقع در مسیر برآورده نمودن حاجت امام زمان (عج) فعالیت می کنید.



همچنین امام جمعه کاشان فرمودند: آمار مربوط به کاهش ازدواج و فرزند آوری در کاشان نگران کننده است لذا به برگزاری همایش هایی همچون تقدیر از خانواده های دارای  فرزند سوم و بیشتر با همکاری دستگاهها -کاهش هزینه ها ی درمانی مادران برای فرزند آوری  توسط دانشگاه علوم پزشکی-برگزاری جلسات  هماهنگی با سازمان تبلیغات و کانون مادحین در مناسبت ها و ایام محرم و ارائه  نصایح و اشعار دراین خصوص برنامه ریزی جلسات با آموزش و پرورش  و آموزش  والدین در جلسات اولیاء و مربیان  و ساخت کلیپ و انیمیشن در این زمینه و جهت اقناع اندیشه و تحریک احساسات تاکید نمودند و در پایان فرمودند که در روایات داریم، بزرگترین شفاعت، شفاعت برای ازدواج است. پسر و دختری که همدیگر را می خواهند اما خانواده مانع هستند. روایت داریم اگر کسی شفیع شود، بالاترین شفاعت است.


  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 43040
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم