امروز : 11 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/05/03 - 11:41
  • 132
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZUx1
شعار سازمان جهانی بهداشت؛

برای جلوگیری از غرق شدگی کاری انجام دهید

سوم مرداد روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی می باشد. بر اساس گزارشهای WHO غرق شدگی سومین علت مرگ در اثر سوانح و حوادث غیرعمدی است که میزان بالایی را نیز در بین کودکان زیر 5سال دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس گزارشهای سازمان جهانی بهداشت غرق شدگی سومین علت مرگ در اثر سوانح و حوادث غیرعمدی است که میزان بالایی را نیز در بین کودکان زیر 5 سال دارد.

دکتر مهدی دلاوری افزود: در سال گذشته بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی 1152 تن از هموطنان بر اثر غرق ‌شدگی جان خود را از دست دادند.

وی همچنین تصریح کرد: میزان غرق شدگی در روستاها دو برابر بیشتر از شهرها است، به طوریکه پس از حوادث ترافیکی، دومین علت مرگ بر اثر سوانح و حوادث در روستاها غرق شدگی است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، بررسی سناریوهای مرگ کودکان غرق شده نشان می دهد، بیش از 50 درصد غرق شدگی‌ها در حوضها و استخرهایی که به منظور ذخیره آب کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی و مواردی از این دست تعبیه شده  است، به وقوع می‌پیوندد.

دکتر دلاوری،در پایان خاطرنشان کرد: روز ۲۵ جولای هر سال مصادف با ۳ مرداد ماه به عنوان روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی اعلام شده است و از آنجایی که غرق شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ افراد ١ تا ٢٤ ساله بوده و کودکان و نوجوانان در معرض خطر بالاتری هستند و بیش از ۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در رودخانه ها، دریاچه ها ، چاهها و مخازن ذخیره سازی آب خانگی و استخرهای شنا در کشورهای کم درآمد و متوسط رخ میدهد، بنابراین لازم است تمهیدات لازم از جمله آموزش شنا به خصوص در بین جوانان و نوجوانان فراهم شود.

ایشان از همه شهروندان به ویژه پدران ومادران درخواست نمودند در تابستان بیشتر مراقب کودکان ،نوجوانان وجوانان در خصوص حادثه غرق شدگی باشند و اجازه حضورو شنا درمناطق پرخطر مانند حوضچه ها ومنابع ذخیره آب را ندهند معاون بهداشت دانشگاه همچنین از کشاورزان وباغداران خواست نسبت به رعایت اصول ایمنی استخرهای ذخیره آب تلاش کنند تا  انشااله شاهد حادثه ای دراین زمینه نباشیم.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 43087
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید