امروز : 11 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/03/10 - 11:30
  • 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZkUi

"انجام به موقع آزمایش تشخیص زودتر،درمان موثر تر"

موضوع خود مراقبتی در بیماری های واگیر از دیرباز مورد توجه بوده وبیماری اچ آی وی / ایدز با توجه به ارتباط نزدیک با رفتارهای انسانی در این زمینه اهمیت ویژه ای داشته است. درحال حاضر ....



موضوع خود مراقبتی در بیماری های واگیر از دیرباز مورد توجه بوده وبیماری اچ آی وی / ایدز با توجه به ارتباط نزدیک با رفتارهای انسانی در این زمینه اهمیت ویژه ای داشته است. درحال حاضر عمده ترین عامل گسترش همه گیری ایدز درایران مصرف تزریقی  مواد مخدر است ولی در چند سال اخیر نشانه هایی حاکی از افزایش نقش انتقال جنسی اچ ای وی در کشور رخ داده است. به گونه ای که سهم موارد شناسایی شده ابتلا از راه انتقال جنسی ، به طور مداوم افزایش یافته وبه خصوص نشانه هایی ازرخداد روابط جنسی پر خطر درجوانان نیز مشاهده می شود. با رعایت مواردی از جمله خویشتن داری در زمان تجرد،وفا داری به همسر، پرهیز از مصرف مواد مخدر/ محرک وعدم استفاده مشترک از وسایل تزریق می توان خود را از ابتلای به    اچ ای وی محافظت نمود.



مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در سامانه تلفنی 118 تحت عنوان مراکز مشاوره ایدز ثبت شده است. پس در سراسر کشور می توان از طریق تماس با تلفن 118 آدرس وتلفن مراکز فوق را جویا شد. در کاشان تلفن  55463344-031 و در آران و بیدگل تلفن 54737766-031پاسخگوی سوالات در زمینه ایدز هستند و عموم مردم در صورت لزوم می توانند جهت انجام مشاوره و آزمایش رایگان ومحرمانه به نزدیک ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایند.



 



  • گروه خبری : نکات آموزشی بهداشتی
  • کد خبر : 40718
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم