امروز : 28 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/11/18 - 14:22
  • 70
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
  • /Za8Q

وجود سابقه کم شنوایی در خانواده یکی از علائم مهم ابتلا به کم شنوایی و ناشنوایی در نوزادی و کودکیست

دکتر سیدرامین مدنی مدرس کارگاه آموزشی غربالگری کم شنوایی و ناشنوایی نوزادان، وجود سابقه کم شنوایی در خانواده ، سابقه زردی و بیماریهای عفونی در نوزادی ، هرنوع نگرانی والدین از تاخیر تکامل زبانی فرزندشان، سابقه ضربه به سر نوزاد و ابتلا مادر باردار به عفونت های رحمی و مصرف داروهای اتوتوکسیک و هرنوع ناهنجاری در لاله گوش و سندرم های همراه با اختلالات شنوایی در نوزادی و... را از جمله علایم خطر مهم ابتلا به کم شنوایی و ناشنوایی در دوره نوزادی و کودکی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، عضو هیئت علمی گروه اطفال دانشگاه  بر مد نظر قراردادن مبانی و اصول تشخیص زود هنگام منطبق بر شیوه نامه جدید شنوایی سنجی ابلاغ شده وزارت متبوع حین ویزیت وارزیابی سلامت شنوایی نوزاد تاکید نمود.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی با اشاره به وجود وجه اشتراک علایم این بیماری، خاطر نشان نمود: برای نوزادان سالم، بستری در بخش و  بستری در NICU  نیاز به بررسی جداگانه علائم خطر بروز این بیماری می باشد که رعایت آن منجر به تشخیص وشناسایی زودهنگام ، قطعی و هدایت نوزادان به فیلدهای درمانی قبل از اتمام سه ماهگی نوزاد خواهدشد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 126151
کلمات کلیدی

تصاویر

وجود سابقه کم شنوایی در خانواده یکی از علائم مهم ابتلا به کم شنوایی و ناشنوایی در نوزادی و کودکیست
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید