امروز : 11 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/12/04 - 11:33
  • 18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZNLi

شعار سال 94 هفته ملی سلامت مردان ایرانی: "فرمان سلامتی در دستان شماست"

هر ساله هفته اول اسفند ماه با عنوان هفته ملی سلامت مردان ایرانی و با هدف حساس سازی مردان نسبت به سلامت خود، ترویج فرهنگ خودمراقبتی،افزایش دسترسی به .....



هر ساله هفته اول اسفند ماه با عنوان هفته ملی سلامت مردان ایرانی و با هدف حساس سازی مردان نسبت به سلامت خود، ترویج فرهنگ خودمراقبتی،افزایش دسترسی به اطلاعات سلامتی، توجه به نیازهای بهداشتی، آموزشی، درمانی و تشخیص زود هنگام بیماریهای خطیر بدون علامت و قابل پیشگیری درجامعه مردان، برگزار می گردد.



در مطالعات اخیر یکی از مهمترین علل سالهای از دست رفته عمر مردان در تمام گروههای سنیبویژه جوانان، سوانح و حوادث ترافیکی می باشد. بر اساس آمار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، حوادث ترافیکی در مردان 5 برابر زنان می باشد و در این میان 5.2 درصد بیشتر از زنان دچار مرگ می شوند لذا محور برگزاری هفته مذکور در سال 94، نقش سوانح و حوادث ترافیکی در سلامت مردان و شعار آن "فرمان سلامتی در دستان شماست"تعیین شده است.



در ایران سوانح و حوادث دومین عامل مرگ و میر است بطوریکه سالانه حدود 18 هزار نفر بر اساس تصادفات جاده ای می میرند.حوادث ترافیکی می تواند از یک ناتوانی تا مرگ را منجر شود. 88 درصد مصدومان حوادث ترافیکی را مردان موتور سوار تشکیل می دهند.



استفاده از کلاه ایمنی 40 درصد احتمال مرگ را کاهش داده و تا 75 درصد از وارد شدن آسیب به سر جلوگیری می کند و در تصادفات ماشینی نیز بستن کمربند ایمنی در راننده و سرنشین جلو احتمال مرگ را 40 تا 75 درصد و در سرنشینان عقب 25 تا 75 درصد کاهش می دهد.



با توجه به آنچه بیان گردید نیاز به حساس سازی، ارائه آموزش به مردان و عموم جامعه در این زمینه از اولویت های ارتقا سلامت مردان می باشد و در کنار آن هماهنگی مستمر و انجام اقدامات و مداخلات لازم بین بخشی، در سطح تمام سازمانها و ادارات مرتبط با کاهش حوادث و سوانح ترافیکی را نیز می طلبد.



 



روز شمار هفته مذکور نیز به شرح ذیل می باشد.






































شعارهفته ملی سلامت مردان ایرانی سال 94:                           "فرمان سلامتی در دستان شماست"



عناوین هفته:




روز اول 1/12/93




رفتارهای پر خطر و رانندگی بویژه در جوانان




روز دوم 2/12/93




رانندگی با تمرکز و دقت




روز سوم 3/12/93




رعایت قوانین و مقررات رانندگی




روز چهارم 4/12/93




توجه به عابر پیاده




روز پنجم 5/12/93




کنترل سرعت




روز ششم 6/12/93




ایمنی در سفر برای سلامت خانواده




روز هفتم 7/12/93




پیشگیری از حوادث در تفریحات ورزشی مرتبط با رانندگی




 


 



  • گروه خبری : اطلاعیه های معاونت
  • کد خبر : 41371
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم