امروز : 11 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1401/03/25 - 12:09
  • 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zzt1

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه کارشناسان سلامت روان به همت واحد سلامت روانی اجتماعی برگزار شد

نظام مراقبت های اولیه سلامت، زیرمجموعه ای از نظام سلامت است که مجموعه گسترده ای از خدمات آموزش سلامت، پیشگیری اولیه، غربالگری، ارزیابی، تشخیص و درمان بیماری¬ها را به صورت خوداظهاری و مراجعه شخصی به مراکز ارایه خدمات مورد توجه قرار داده است.


در ابتدای این جلسه، گزیده ای از وصیت نامه شهید علی محمد بیگی قرائت شد. در ادامه، کارشناس سلامت روانی اجتماعی معاونت بهداشت دانشگاه در خصوص شیوع اعتیاد، اهمیت و ضرورت پیشگیری و وظیفه همگانی برای مقابله با مخاطرات اجتماعی آن، نکاتی را ارائه کرد.



سپس عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: زیربناهای عصبی _ شیمیایی و نوروآناتومیکال مشترکی بین تمام اعتیادها اعم از اعتیاد به مواد مخدر و افیونی و اعتیادهای رفتاری نظیر قماربازی، روابط جنسی نامشروع، مصرف مشروبات الکلی یا روابط خارج از عرف اینترنتی وجود دارد.



در ادامه دکتر امیر قادری اضافه کرد: نظام مراقبت های اولیه سلامت، زیرمجموعه ای از نظام سلامت است که مجموعه گسترده ای از خدمات آموزش سلامت، پیشگیری اولیه، غربالگری، ارزیابی، تشخیص و درمان بیماری­ها را به صورت خوداظهاری و مراجعه شخصی به مراکز ارایه خدمات مورد توجه قرار داده است.



تمرکز اصلی خدمات در نظام مراقبتهای اولیه سلامت، ارایه خدمات آموزشی و ارتقای سلامت و پیشگیری اولیه است، اما در کنار آن تشخیص و درمان بیماری­های رایج که نیاز به درمان­های تخصصی ندارند نیز در نظام مراقبتهای اولیه سلامت ارایه میگردد.



در پایان ایشان پاسخگوی سؤالات شرکت کنندگان بودند.


  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 42841
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم