امروز : 11 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/05/10 - 07:26
  • 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZuBw

"نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه" شعار هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر 1402

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سال گذشته، شاخص مصرف شیر مصنوعی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برابر 11 درصد بوده که نسبت به سال های قبل روند کاهشی داشته است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر مهدی دلاوری افزود: در حال حاضر یک مرکز مشاوره شیردهی در شهرستان کاشان وجود دارد که در سال 1400 راه اندازی شده و افتتاح این مرکز نقش مهمی در کاهش شاخص شیر مصنوعی داشته است.
وی، با بیان اینکه چهار کمیسیون شیر مصنوعی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه فعال می باشد،  افزود: تعداد کل مشاوره های شیردهی انجام شده در مرکز مشاوره شیردهی و بیمارستان های دوستدار کودک از ابتدای سال جاری تاکنون 824 مورد بوده که نتیجه آن، 658 مورد تغذیه با شیرمادر بوده است و 154 مورد ارجاع به کمیسیون شده اند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تعداد کل کودکان کمتر از پنج سال 38003  نفر می باشد که از این تعداد 14352 نفر کمتر از 2 سال می باشند.
معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه بهداشت با ارائه آموزش های صحیح به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مرکز مشاوره شیردهی، زمینه حمایت و تشویق مناسب برای شیردهی مادران فراهم گردیده است.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: باتوجه به ماده 22 قانون جوانی جمعیت در رابطه با این موضوع کلیه ادارات و سازمان ها موظفند زیر ساخت های لازم در خصوص حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب جهت استراحت و شیردهی در راستای تحقق و ارتقاء برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را فراهم نمایند.  
وی اظهار کرد: "نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه" به عنوان شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است.
دکتر دلاوری گفت: هدف از نامگذاری این روز، تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است. اهمیت تغذیه طبیعی نوزاد سبب شده است تا از سوی سازمان بهداشت جهانی و یونیسف همه ساله از ۱۰ تا ۱۶ مرداد به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیر مادر تعیین شود.  
شایان ذکر است: مرکز مشاوره شیردهی شهرستان کاشان در خیابان آیت اله یثربی، ابتدای خیابان رسالت، مرکز خدمات جامع سلامت صدوقی و شماره تماس 55234282 به همشهریان خدمات ارائه می دهد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 92198
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید