امروز : 11 تیر 1403
معاونت بهداشت
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1401/03/31 - 13:50
  • 31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZDt1

شعار امسال هفته جهانی سلامت مردان مبنی بر "آگاهی، پیشگیری، آموزش و خانواده" نامگذاری شده است

در کشور ما از سال 85 تاکنون، همه ساله در هفته اول اسفندماه، هفته ملی سلامت مردان ایرانی(سما) برگزار می شود. شایان ذکر است که در سطح جهانی نیز هفته بین المللی سلامت مردان به دنبال تجمع 6 سازمان و موسسه علمی عضو شبکه سلامت مردان در دومین کنگره سلامت مردان در وین در سال 2002 ، مورد توافق قرار گرفته و از همان سال هفته بین المللی سلامت مردان از 14 تا 20 ژوئن برگزار می شود.


در کشور ما از سال 85 تاکنون، همه ساله در هفته اول اسفندماه، هفته ملی سلامت مردان ایرانی(سما) برگزار می شود. شایان ذکر است که در سطح جهانی نیز  هفته بین المللی سلامت مردان به دنبال تجمع 6 سازمان و موسسه علمی عضو شبکه سلامت مردان در دومین کنگره سلامت مردان در وین در سال 2002 ، مورد توافق قرار گرفته و از همان سال  هفته بین المللی سلامت مردان از 14 تا 20 ژوئن  برگزار می شود.



این مناسبت فرصت خوبی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه مردان، سازمانهای دولتی، غیر دولتی و صنوف  در خصوص جنبه های مختلف سلامت می باشد.



با عنایت به شعار امسال هفته جهانی سلامت مردان مبنی بر "آگاهی، پیشگیری، آموزش و خانواده" و اهم موضاعات پیشنهادی در حوزه سلامت مردان شامل سلامت روان، بیماری قلبی و عروقی، سرطان های شایع مردان، خودمراقبتی،فعالیت بدنی و حفظ ارتباط با فرزندان  برنامه ریزی های مرکز بهداشت در راستای ترویج این مبانی خواهد بود.



لذا  به تمامی هموطنان به ویژه مردان این گروه سنی توصیه میکنیم از بسته خدمات سلامتی که به صورت رایگان در مراکز و پایگاههای خدمات جامع سلامت ارائه می گردد بهره مند شوند. این خدمات شامل کنترل وزن و فشار، بررسی تغذیه و رژیم درمانی ، بررسی تحرک بدنی ،انجام معاینات پزشکی و بررسی فاکتورهای بیماریهای قلبی و عروقی و در صورت نیاز ارجاعات تخصصی انجام خواهد شد.



 همچنین به منظور اطلاع رسانی هرچه بیشتر، نامه گرامیداشت هفته جهانی سلامت مردان به مراکز و پایگاههای خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ارسال شد و پوستر،کلیپ و تراکت آموزشی تدوین شده به صورت حضوری و مجازی منتشر گردید.



ضمنا به این مناسبت هماهنگی هایی جهت  مراقبتهای گروه سنی و قرارداد تخفیفات باشگاههای ورزشی شهرستان ویژه پرسنل معاونت های دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شد.



  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 42844
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم