توصیه های بهداشتی: ما می توانیم الگوی خود مراقبتی برای فرزندان مان باشیم.،داشتن خانه و خانواده ای سالم، ایمن و بانشاط نیازمند خودمراقبتی است،باخودمراقبتی،در هزینه های بهداشتی درمانی خود و خانواده صرفه جویی کنیم،خودمراقبتی به ما کمک میکند تا با قدرت ،سبک زندگی مان را تغییر دهیم و سالم و هدفمند زندگی کنیم،فرد سالم، خانواده سالم، دوستان سالم، همکاران سالم با  خود مراقبتی ،خود مراقبتی یعنی ارتقای  سلامت با تدبیر و امید.

10:11:35 PM 1398 / 06 / 01
 
نکات آموزشی بهداشتی

توصیه های تغذیه ای در فصل امتحانات

توصیه های تغذیه ای در فصل امتحانات

با توجه به نزدیک شدن ایام امتحانات مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با توجه به نقش تغذیه در افزایش یادگیری و تمرکز دانش آموزان، تغذیه مناسب و اصولی جایگاه مهمی در موفقیت دانش آموزان در امتحانات دارد.

وی صبحانه را مهم ترین وعده غذایی برای دانش آموزان دانست و گفت: مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه قدرت یادگیری دانش آموزان را در طول روز کاهش می دهد.صبح روز امتحان بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، نان سنگک همراه با ترکیبات پروتئینی مانند تخم‌‌مرغ، پنیر همراه با گردو و... استفاده شود.دانش آموزان در ایام امتحانات سعی کنند سه وعده غذای کامل بخورند و میان وعده های غذایی که شامل میوه، شیر، مغزها و... هست را در ساعت 10 صبح، عصر و شب قبل از خواب مصرف کنند.

ایشان در ادامه گفت: دانش آموزان باید از مصرف زیاد شیرینی‌جات و تنقلات خودداری کنند. این خوراکی‌‌ها باعث می شود که قندخون سریع بالا رود که در پاسخ به این افزایش سریع قندخون، هورمون انسولین ترشح می شود که این هورمون موجب افت سریع قندخون در کوتاه مدت و کاهش توانایی یادگیری و تمرکز دانش آموزان می‌شود.

هم چنین بر خلاف باور عموم، درس خواندن نیاز بدن‌ ‌به انرژی را افزایش نمی‌دهد، بنابراین مصرف زیاد مواد غذایی شیرین و چرب در طول دوران امتحان، علاوه بر این که تاثیر مفیدی ندارد موجب اضافه وزن نیز می‌شود.

ایشان به دانش آموزان توصیه کردکه اگر احساس خستگی می‌کنید، کمی استراحت کنید. انسان در موقع خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرک، بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی‌شود.

وی در انتها افزود: بهتر است دانش آموزان در ایام امتحانات خواب کافی داشته باشند و مصرف یک لیوان شیر قبل از خوابیدن نیز در ایجاد احساس آرامش کمک کننده است و توصیه می‌گردد دانش آموزان از خوردن غذای چرب و سنگین در شب های قبل از امتحان اجتناب کنند.

ساعت : 9:23 -  روز  : شنبه  - 1 /  10 / 1397 /  شماره خبر : 33 / تعداد نمايش :343

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


   
جشنواره پرتال

انتخاب پرتال برتر