توصیه های بهداشتی: ما می توانیم الگوی خود مراقبتی برای فرزندان مان باشیم.،داشتن خانه و خانواده ای سالم، ایمن و بانشاط نیازمند خودمراقبتی است،باخودمراقبتی،در هزینه های بهداشتی درمانی خود و خانواده صرفه جویی کنیم،خودمراقبتی به ما کمک میکند تا با قدرت ،سبک زندگی مان را تغییر دهیم و سالم و هدفمند زندگی کنیم،فرد سالم، خانواده سالم، دوستان سالم، همکاران سالم با  خود مراقبتی ،خود مراقبتی یعنی ارتقای  سلامت با تدبیر و امید.

7:21:40 AM 1397 / 03 / 29
 
اطلاعیه های معاونت

مهمترین توصیه ها برای داشتن فعالیت بدنی مناسب کاشان

پویش ملی مبارزه با سرطان 7-1 بهمن ماه

مهمترین توصیه ها برای داشتن فعالیت بدنی مناسب

 

 

 

  • عادتهای کم تحرکی مثل تماشای تلویزیون را محدود کنید.
     
  • اگر اتومبیل شخصی دارید قبل از رسیدن به مقصد پارک کرده و بقیه مسیر را پیاده روی کنید.
     
  • توجه داشته باشید که فعالیت بدنی کم بهتر از بی تحرکی است وهر روزی که تحرک بیشتری دارید به کاهش خطر سرطان بیشتر کمک کرده اید.
     
  • گزینه های ورزشی زیادی وجود دارند که می توانند انتخاب شوند ، سعی کنید فعالیتهایی داشته باشید که از آن لذت ببرید.
     
  • خانواده و دوستان را تشویق کنید تا به همراه شما فعالیت داشته باشند تا هم از شما حمایت کنند و هم آنها را در بهبود سلامتی شان کمک کنید .
     
  • به آرامی و تدریجا سطح فعالیتی خود را افزایش دهید ، خود را زیاد خسته نکنید زیرا می تواند به شما احساس ناتوانی را القا نماید.
     
  • حداقل روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط داشته باشید .( در فعالیت بدنی متوسط معمولا توان صحبت کردن دارید اما قادر به داد زدن و صحبت کردن با صدای بلند نیستید )
     
  • اگر مشکل جسمی خاصی دارید با پزشک خود درباره نوع فعالیتهایی که برای شما بی ضرر است ، مشورت کنید.
     
  • فعالیتهایی مثل پیاده روی ، دویدن نرم و طناب زدن یا نرمش را انتخاب کنید که نیاز به وسایل و تجهیزات خاصی نداشته باشد.  
     

پیشنهادهایی برای غذای سالم

  • میزان انرژی و کالری غذای مصرفی خود را کنترل کنید.
     
  • رژیم غذایی غنی از مواد گیاهی استفاده کنید.
     
  • در رژیم غذایی خود ، فیبر کافی در نظر بگیرید.
     
  • مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده را محدود کنید.
     
  • مصرف چربی را به طورکامل از رژیم غذایی خود حذف نکنید. زیرا چربیهای اشباع نشده که از منابع گیاهی تولید می شوند ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند ، هم چنین اسیدهای چرب امگا 3 در این گروه قرار می گیرند.
     
  • الکل ننوشیدو از مواد دخانی و مخدر دوری کنید.
     
  • روزانه پنج وعده میوه و سبزی بخورید.
     
  • به جای مصرف فست فود و غذاهای کنسروی ، غذاهای خانگی و سالم مصرف کنید.
     
  • مصرف نمک ، قند شکر و روغن روزانه خود را کاهش دهید.
     
  • مواد غذایی که باعث تقویت سیستم ایمنی شده و دارای اثر پیشگیری کننده از سرطان هستند را بشناسید و مصرف کنید : میوه ها و سبزیجات رنگ روشن ، سبزیجات خانواده کلم ،سبزیجات پهن برگ ، گوجه فرنگی ، خانواده توت ها ،انگور ، ادویه جات ، آب و سایر مایعات

     

ساعت : 18:12 -  روز  : سه شنبه  - 3 /  11 / 1396 /  شماره خبر : 32 / تعداد نمايش :165

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


   
جشنواره پرتال

انتخاب پرتال برتر